onsdag 22. juli 2015

Royal Cork Yacht Club - Ireland

Litt snobbete, men hyggelig sted. Heller ikke så dyrt som vi trodde. 35 euro pr natt.
Venter nå til i ettermiddag med å gå videre til Kilmore Quay – nattseiling slik at vi kommer inn på riktig tidevann i morgen formiddag. Der treffer vi Eldrid og Rolf Magerøy i Celsius. De er på starten av sin tur til Carribien og vi har fulgt hverandre litt på Langturseilersida på fb. det blir hyggelig å treffe dem og utveksle erfaringer. De seilere også en Bavaria Ocean (38) – så vi har helt sikker mye å snakke om.
 
Nettopp hatt skypekontakt med Southern Star og Stormvogel som nå er i hellas. Veldig hyggelig med en audio reunion igjen.

1 kommentar:

Stig Arne Ørsnes sa...

Hei Elisabeth og Per

Jeg vet ikke om dere husker meg (Stig på båten Snorre Viking), men jeg leste akkurat bloggen her og så at dere er i "nabolaget". Jeg befinner meg nå på Kirkwall på Orknøyene og seiler snart over til Norge. Er dere fremdeles i Cork eller er dere på vei opp hit til Orkenøyene?. Jeg hilste så vidt på dere på Tahiti, men vi utvekslet noen e-mail da dere fremdeles vurderte på å seile rundt Cape Horn. Uansett så er det godt å se at dere fremdeles har mastetoppen over vann.
Ha en god tur videre
Hilsen: Stig Arne Ørsnes